Instagram : @coach_asmaaishah

10 May 2016

Coach Asma 013 2203389 l Ahli Bebas Herbalife : Kenapa Perlunya Coach



Idea entri kali ni ada yang bertanya saya penting ke coach dalam program turun berat ni. Okay, senang cerita saya bagi faham dulu konsep coach tu apa. Coach ni ibaratnya guru/pendidik/pengajar/pemberi ilmu/tukang guide kepada coachee coachee sekalian di dalam program turun berat. Tak ada ilmu macam mana nak turun berat secara betul dan sihat kan? Contohnya, nak belajar menari mesti kene ada coach atau cikgu yang akan ajar kita sampai pandai kan. Sama macam ahli muzik, atlet semua ada coach yang mengajar dorang. Setara Muhammad Ali petinju lagenda dunia itu pun ada coach. Walaupun hakikatnya kalau dia lawan coach dia tu, dia pasti akan menang. Adanya coach ialah untuk memberi tunjuk ajar apa yang dia tak nampak disebaliknya.

Dalam kes turun berat badan sama jugak. Nak turun secara sihat dan fit kene ada coach yang memantau, memberi nasihat, memberi  ilmu pemakanan dan kalori. Sepanjang saya terlibat di dalam sistem coaching, apa yang saya dapati orang yang nak turun berat dengan bantuan coach lebih berjaya daripada orang yang turun berat sorang-sorang. 

Di dalam konsep coaching Herbalife, selain daripada one to one coaching, coachee coachee saya jugak ada platform support group whatsapp. Di dalam support group saya lebih memberi info penting mengenai tips-tips turun berat, jadual kalori dan tempat untuk ahli baru mendapat motivasi daripada ahli lama. Keistimewaan Herbalife ialah anda akan mendapat sekali khidmat coach Herbalife secara percuma sahaja. 

Apa yang saya harapkan sebagai coach Herbalife hanyalah nak tengok hasil kejayaan para coachee coachee saya turun berat badan itu sudah memuaskan hati coach. 




Sekiranya anda berminat untuk TURUN BERAT/NAIK BERAT/MAINTAIN BERAT/TURUN LEMAK/SARAPAN SIHAT/SPORT PERFORMANCE dengan Herbalife boleh hubungi:
COACH ASMA
013 2203389

No comments:

Post a Comment