Instagram : @coach_asmaaishah

23 March 2016

Coach Asma 013 2203389 l Ahli Bebas Herbalife : Kenapa Berat Susah Nak Turun?

Pernah tak bila berat tak turun rasa give up? Perkara ni memang normal berlaku bagi sesiapa yang tengah dalam program turun berat. Betul kan?

Turun berat badan ialah satu proses. Dia bukan skim cepat kurus. Harini diet esok turun 10 kilo. Nak turun berat kene lalui macam-macam cabaran berliku. Part cabaran ni ramai yang gagal di tengah jalan. Anda mesti pernah terfikir sebab apa berat susah nak turun

Ada beberapa punca kenapa berat badan susah nak turun.

\

Rata-rata yang nak turun berat akan mengurangkan makanan mereka. Lebih teruk daripada itu ada yang sanggup skip makan semata-mata nak kurus. Untuk turun berat badan, bukan mengurangkan makan tapi kurangkan kalori makanan. Kalau tak makan metabolisma badan akan turun, tenaga untuk membakar tak ada. Makan itu tak salah cuma tahu apa yang anda makan.



Jadual pemakanan diet orang yang nak turun berat yang biasa saya jumpa tak makan nasi. Ada yang makan biskut daripada pagi sampai malam. Biskut ialah trans fat dan tak ada keperluan nutrisi yang cukup untuk badan. Ambil lah makanan yang seimbang dengan kombinasi 40% karbohidrat, 30% protein dan 30% lemak baik. 


Air membantu meningkatkan metabolisma badan. Minum air kosong mengikut keperluan berat badan anda. Setiap 25kg berat badan perlukan 1 liter air kosong.



Jangan sesekali skip waktu makan anda. Skip makan akan menyebabkan metabolisma menurun dan tidak ada pembakaran lemak berlaku. Makan setiap 3-4 jam untuk mengekalkan tahap metabolisma badan supaya sentiasa bekerja.




Tukar sarapan anda yang tinggi kalori, tinggi gula, garam, minyak dan lemak kepada sarapan yang lebih bernutrisi dan kalori rendah. Sarapan yang tinggi kalori punca kenaikan lemak dan berat badan.



Mindset normal orang kita nak kurus kene bersenam sepanjang masa. Sebenarnya bersenam hanya membantu 20% sahaja penurunan berat badan. 80% adalah daripada pemakanan. 








Gambar : kredit pada facebook coach kurus peribadi anda


Sekiranya anda berminat untuk TURUN BERAT/NAIK BERAT/MAINTAIN BERAT/TURUN LEMAK/SARAPAN SIHAT/SPORT PERFORMANCE dengan Herbalife boleh hubungi:
COACH ASMA

No comments:

Post a Comment