Instagram : @coach_asmaaishah

11 April 2017

Coach Herbalife Asma 013 2203389 : Cara Bancuh Formula 1 Shake Herbalife Paling Mudah

Rasanya tak ada lagi makanan sihat yang paling senang nak bancuh selain daripada Formula 1 Shake Herbalife. Siap boleh bancuh enam perisa sekali gus kurang daripada 30 minit. Nak buat nasi lemak,nasi goreng,nasi minyak pun kene ambil masa lama. Jadi pilihan terbaik untuk turun berat dengan menyediakan makanan sihat paling cepat ialah Herbalife!

Ada beberapa jenis cara bancuhan Formula 1 Shake Herbalife. Nak cara paling cepat hingga cara paling ambil masa sikit pun ada. Okay, sebenarnya ada dua cara yang paling glamour untuk bancuh shake Herbalife.

Cara 1 : Menggunakan Shaker
Cara ni paling senang, mudah dan cepat. Biasanya, pertama kali anda mencuba Herbalife, coach akan berikan satu botol shaker cup dan cara bancuhan menggunakan shaker. Ada dua jenis haker cup herbalife yang selalu orang pakai. Satu yang ada gegelung spring dan satu lagi shaker biasa. Beza shaker biasa dengan gegelung spring ialah rasa texture shake akan rasa lain sikit. Texture yang digoncang dengan shaker ada gegelung spring lebih lembut dan gebu berbanding dengan shaker biasa.

Sukatan Bancuhan Shake Herbalife menggunakan shaker

1. 200ml air sejuk peti atau kosong
2. Letak 3 sudu F1 shake
3. Goncang sampai hancur
4. Masukkan lagi 200ml air sejuk peti/kosong/ais
5. Goncang

Cara 2 : Menggunakan Blender
Cara menggunakan blender ambil masa sikit dan remeh sikit berbanding pakai shaker cup. Remehnya kene ada blender, kalau travel susah nak bawak blender. Tapi rasa shake yang diblend sangat sedap berbanding dengan pakai shaker je. Dan yang bagusnya bila pakai blender, kita boleh campur buah-buahan, certain sayur contoh saderi, epal dan sebagainya. Dan lagi satu rasa shake yang diblend seperti rasa ais blended!

Sukatan Bancuhan Shake Herbalife menggunakan blender

1.  200ml air biasa
2. 3 sudu F1 shake
3. Kalau nak masukkan buah, boleh masuk sekali
4. Blend 2 minit shingga hancur
5. Letak 200ml ais cube
6. Blend 1 minit lagi

Selain daripada buah, boleh juga campur oat ye.

Okay sekian bebelan harini. Semoga bermanfaat kepada semua

No comments:

Post a Comment