Instagram : @coach_asmaaishah

24 January 2015

Tips Turun Berat Badan Dengan Betul

Salah satu tips untuk turun berat dengan betul dan sihat ialah dengan menjaga kalori makanan. Nak makan tu buat research jap berapa kalori makanan yang bakal masuk ke dalam mulut kita.

Harini saya explain dulu apa itu kalori. Next post saya akan sertakan beberapa info kalori makanan harian kita dimana ia membantu untuk turun berat dengan betul. Kalori ni ialah jumlah tenaga dalam makan. Kalau makanan tu dibuat dari kilang, di belakang bungkusan makanan akan ada label kalori. 
Jadi, kalau kita pandai baca dan kawal kalori harian memang boleh bantu turun berat badan dengan betul. 


Saya menyediakan pengiraan kalori yg badan anda perlukan setiap hari. Berminat nak tahu berapa kalori yg badan perlukan boleh contact saya 103-2203389. Untuk warga Terengganu sangat dialu alukan sebab saya tinggal di Terengganu ;)

No comments:

Post a Comment