Instagram : @coach_asmaaishah

16 March 2016

Coach Asma 013 2203389 l Coach dan Ahli Bebas Herbalife : Tips Turun Berat Badan Secara Sihat Dengan Herbalife

Memang tiga ke empat bulan sebelum raya orang duduk sibuk untuk turunkan berat badan. Biasanya target mereka untuk tempah baju raya dengan saiz baru. Al maklumlah hari raya mesti nak kelihatan cantik dan menawan kan. Sekurang-kurangnya tak adalah hari raya nanti orang akan tegur kita 'Eh, makin sihat sekarang'. Sebagai seorang coach pengurusan berat badan Herbalife saya memang dah terbiasa dengan musim ini. Orang cakap musim Kurus Sebelum Raya. 

Tapi adakah kita hanya nak kurus untuk raya sahaja? Taknak ke kurus dan cantik menawan selama-lamanya? memandangkan musim sekarang trend nak kurus, jadi saya akan berikan tips-tips turun berat badan secara sihat dalam blog saya ini. Tips turun berat saya akan berikan secara berperingkat. Jadi kenalah sentiasa baca blog kita ni ye ;)

Tips 1 : Makan Segenggam Sahaja Karbohidrat
Perkara pertama ubah pemakanan kita. Jangan berubah secara drastik tapi ubahlah dengan perlahan-lahan. Setiap hidangan wajib (ada 3 kali sahaja hidangan wajib setiap hari) perlu ambik karbohidrat tapi dalam kuantiti yang sederhana. Contoh, kalau nasi ambil dalam portion segenggam sahaja. Sama juga dengan bihun, mee atau ubi kentang (anggarkan segenggam). Antara 3 waktu wajib mengambil makanan ialah waktu pagi, tengahari dan malam. Jadi, karbohidrat perlu diambil di setiap masa ini. 


Untuk sarapan pagi, boleh ambil shake Herbalife sebagai hidangan sarapan sihat. Dalam shake Herbalife itu sendiri ada mengandungi karbohidrat kompleks yang minima. Juga kalori shake Herbalife sangat rendah erbanding dengan makanan karbohidrat lain. Begitu juga pada waktu malam. boleh ambil satu hidangan shake Herbalife. Dan disebabkan itu, Herbalife sangat membantu anda untuk turun berat secara sihat.

isi kandungan F1 shake Herbalife


Tips 2 : Banyakkan ulam-ulaman, elakkan sayur bergoreng
Ulam sangat bagus untuk badan. Ia juga bagus untuk kita yang menjaga kalori. Kalori ulam sangat rendah berbanding dengan sayur goreng. Jadi, untuk membantu anda turun berat badan, elakkan makan sayur bergoreng tapi tukar sayur bergoreng kepada ulam ulaman.



Tips 3 : Makan ayam bahagian dada sahaja
Bahagian dada ayam sangat tinggi protein berbanding dengan bahagian lain. Namun, perlu diingat ayam juga mempunyai lemak. Sekiranya ada pilihan ikan untuk makan, lebih baik ambil ikan daripada ayam. 

kalori setiap bahagian ayam

Pesanan untuk hari ini, nak kurus jangan tinggal makan. Makan ikut portion yang betul. 

Untuk enti harini saya berikan dulu 3 tips untuk menurunkan berat badan. Kita jumpa di next posting pula ya ;)




Sekiranya anda berminat untuk TURUN BERAT/NAIK BERAT/MAINTAIN BERAT/TURUN LEMAK/SARAPAN SIHAT/SPORT PERFORMANCE dengan Herbalife boleh hubungi:
COACH ASMA
013 2203389




  • Coach Bebas Herbalife & Ahli Bebas Herbalife - 4 tahun pengalaman
  • Coach Cara Kurus Dengan Herbalife  | Naik Berat Badan 
  • Menjaga Kecantikan Kulit 
  • Kami akan memberikan segala konsultasi berkaitan dengan produk Herbalife, 
  • Senarai Produk Herbalife yang di perlukan mengikut program
  • Senarai Harga Herbalife Worldwide
  • Bagaimana untuk mendaftarkan sebagai ahli untuk diskaun murah
  • Panduan untuk 'eat clean' Malaysian Way
  • Senarai barang utk di beli di pasar raya untuk pemakanan sihat
  • Meal plan mengikut program yang anda ikuti
  • Pemantauan berterusan
  • Analisa Berat Badan

No comments:

Post a Comment