Instagram : @coach_asmaaishah

26 January 2015

Coach Asma 013 2203389 : Turun Berat Dengan Membuang Lemak Bukan Kilogram

Ramai yang berpendapat badan dah kurus kalau kilogram berat badan dah capai berat ideal. Sedangkan perut masih buncit, peha masih lagi besar, tepi pinggang kalau duduk masih boleh nampak 'spare tyre' ketul-ketul.


Contoh macam gambar dekat atas ni. Kalau ikut persepsi orang kita, yang berat 56kg itu paling kurus. Tapi cuba bezakan bentuk badan antara ketiga-tiganya. Yang manakah paling cantik bentuk badan? Seharusnya yang berat 62kg tu kan. Tapi kenapa yang paling berat kilogram ada bentu badan yang cantik? Perut pun tak buncit

Sebabnya senang je. Yang paling berat kilogram tu tak ada lebihan lemak dibawah lapisan kulit. Otot dia tinggi. Sebab tu perut tak buncit, 'spare tyre' dekat pinggang tak ada. Berbanding dengan gambar paling kiri, walaupun kilogram dia paling rendah tapi lebihan lemaknya mengatasi otot dalam badan. 

Bila lebihan lemak mengatasi otot, badan akan kelihatan menggeleber, perut buncit, dagu berlapis, peha besar dan sebagainya. Otot yang tinggi membantu pembakaran lemak.

Berat yang sama antara lemak dan otot tapi lemak lagi kelihatan besar. 
Badan yang paling kiri tadi memang paling kurus mengikut kilogram tapi hakikat sebenarnya tubuh kehilangan tisu yang fungsinya membakar lemak. Tisu otot membakar kira-kira 70 peratus lemak di dalam tubuh seseorang, jadi, kehilangan tisu ini menandakan tubuh anda tidak berupaya untuk membakar lemak dalam tubuh. 


Golongan yang menjalankan diet seperti ini bukan hanya memperoleh berat badan yang kononnya mereka idamkan (berkurang) tapi kemudiannya ia akan bertambah pula. Ini kerana, mereka sudah mengorbankan keupayaan untuk membakar lemak dalam tubuh. 

Untuk membantu turun berat dengan sihat, anda perlu lebihkan protein dalam makanan harian. Sumber protein boleh didapati daripada tumbuhan dan haiwan. Herbalife Protein Shake Formula 1 dan Herbalife Whey Protein sangat bagus untuk anda yang sedang mencari solusi turun berat badan tanpa menggeleber. 

Produk Herbalife tidak bertujuan mengubati, mendiagnos dan merawat mana mana penyakit.

Produk Herbalife tidak bertujuan mengubati, mendiagnos dan merawat mana mana penyakit.


INGIN TURUN BERAT BADAN 5-30KG
 TANPA PERLU BERLAPAR 
DENGAN BIMBINGAN  COACH 
BOLEH HUBUNGI COACH ASMA 013-2203389

No comments:

Post a Comment